Wednesday 26 June 2013

KESATUAN SEKERJA KAKITANGAN MAKMAL CAWANGAN JOHOR

MESYUARAT AGUNG DWI TAHUNAN KALI KE 11 KSKM CAWANGAN JOHOR


TARIKH ; 30 JUN 2013 (AHAD)
MASA : 9.15 PAGI
TEMPAT : PKAYIM, MUAR.
Hadis Nabi saw bermaksud Sesungguhnya yang paling ditakutkan daripada apa yang aku takutkan menimpa kalian adalah asy syirkul ashghar (syirik kecil). Sahabat bertanya: “Apakah dimaksudkan syirik kecil itu? Baginda menjawab: Riak.” (Hadis riwayat Imam Ahmad)
Riak ialah menampakkan ibadah dengan tujuan dilihat manusia, lalu mereka memuji pelaku amalan itu.”
Apabila sumbangan, apabila jasa diharap dapat dibalas samada dengan wang ringgit, pangkat atau kedudukan pasti ianya tidak ikhlas. Aku tidak suka kenyataan di atas , tetapi jika ianya berlaku aku kena nyatakanlah betapa eloknya kalau ianya tidak berlaku kerana setiap yang riak dan sum'ah boleh mendatangkan kesesatan. Aku mengatakan begitu kerana aku tak mahu ada sahabat-sahabat aku dalam jawatan macam aku terlibat dengan hal seperti itu. Macam yang aku telah terima ini

TOLAK PROPAGANDA
TOLAK INI KALI LAH
AKU TAK SUKA CAKAP YANG MENCEMARKAN BAHASA, BAHASA YANG ELOK, KALI INI LAH BUKAN INI KALILAH. OLEH ITU AKU MENYERU SEMUA ORANG YANG JAWATANNYA MACAM AKU SOKONGLAH CALON YANG TIDAK SOMBONG DENGAN USAHANYA, TIDAK SOMBONG DENGAN JASANYA. PILIH LAH CALON YANG KAYA DENGAN KEIKHLASAN

No comments:

Post a Comment